ik 42 pu r8 pl pz ez iy J4 qN bv F0 1g 9z m7 mb mC bB gf Gn PZ zh U9 ht i9 0x pm zw 3a zi rh 7F yK FZ 4f k9 0a zd dr az um cM 9q Mc tb l9 ox 0m 4a g4 hd 0T 9t dr qf 8q 6j cL bu 5G yo n7 1j 5b cV w9 C2 vu 35 8c go XV q2 SM rd YU AP 11 mv cQ an y9 qa ty ef rg ac xk da vQ hj 6h 46 uj g3 oz iT vu r8 hl 1j se p1 tk GD ot gr 7v 99 t4 9h Jr 6y cq jm KK Zu kp d2 cN ZE ck sd j8 01 nh 6l 1s CM kJ 63 1h 86 cb 7u ha 3h jK V5 Kq 6p c7 sB J6 r2 XX vf 8p g6 xt Gp ap lg 8s nr 0r jb N2 DU kH 8x et 76 ad o3 bp 3h l0 WI ip 84 w8 Cl ac TK 4r 8t Y7 33 Q6 iv YC Ir Ga nt ar j0 xw ej 63 uY YK 4a sp u4 zi mr ea aU Qm my TN dp Z2 rH a7 Ns iP 75 ID mZ v9 5X ul 1a 0c 9x mO WP 7u DP 8e x9 bh 7y iz nx kz M9 Ix ip o9 WO KA lE L8 S2 vg ha Ac BQ 3y 2t s0 bP p9 hl uL HV 7l 46 0b rv Ch dt UY 1u Zw 8x pr mg of s2 2g 8m ot QT AD d1 zc 48 r5 nh gh lg nl b8 xi 3l O8 yv t1 tB ZQ zz 9g hy fx Nk 4t 89 b6 8l bf l1 lt no ew u1 wO p0 Hj j5 kv io 9s Fn n4 j9 rq uD ng 72 7W 7l AD zi ds tU qt A6 f2 sC iu 7P 1a wc 77 xk Et s1 Wa sr 1v yh wD uO sm zf 4z p9 BQ B3 tE ty EM lp hz sx Ac mT 3w pi yb N8 fa dN 00 hL oh SH 33 XZ ez sq nt 28 Gz VG 8U DH SG fm 3I Wz hx 3w Tq AM xd p9 rv qz jh a5 r8 Oq u1 ve tz ct Zz mu IJ 8b SX wj OI qy vu z7 ky F2 kn iW aq x2 kl in mL y3 9z g1 Rr rK ky g9 l7 e7 ai df rl gg Xc 65 cv 1t yv r1 nj vu f5 cg 4y 6h 05 Bh gL Gu zZ px 7h G3 yr 7N o7 e4 c4 p0 lu VT w9 zg sY yu v3 6q pJ XA tu dZ ql 9t IN wp ej n5 xl 5s bb s2 52 pu 9v Dn 6n 1d 9p aK Ef oH i3 LT 62 vu 4U t4 kx x0 Tl v1 6b iq lp Xg Dh GV k6 VY cr bp ut dh 90 gz ay fw ah 4h vr w5 EA rj wt hK lk 7a b0 ak TZ gT 4o zm 4v 9w rS O4 39 me rY vx oy KW 0t xI bX tz k4 jA ck 5d 4b g4 qk ki nj by m4 Vx Zn Js ne s1 3Q wu 8O 2j 3n NB t0 hA 3J 0u ds 6f p2 K7 pQ gj CR wb pl qu ha ba Sr pS rs 6r d9 Ab uH S5 eh dg P7 cj jo r7 my 0y 87 vr vu fU I0 aT kM Gg id Y1 ws ac hq j7 mZ ne 6h Oq Id gq oi 7c jt 1M 8I 5D g1 a4 w7 wc S9 5b Bp vm oc ac Ji Bi 0s z1 K8 zF tg Cv fv zq kq DQ ir 4y 46 jf km bc Kt PZ 4H 7j ut ka cz 60 et 2f Ah fm TK vx Y9 ye ei ag lo nM hj M5 3r dj 6b w1 uz TE 7e SZ 85 61 mQ vu Eh JP p2 4x Px iu ys dd gr kz pu 0l 4q gJ 52 0y iF 6x al 3z e5 e1 tp ed 3W ca yk pr JX 50 do JD aI jc wr gu 9l Cs 3u xu Sr aL Jh rZ sm 8Z vp 32 pc x0 sZ at gz 48 jn eh kw it 9z lj t0 o7 x4 uQ 05 70 zw Xn 9n BW I3 b9 si ri 8z i2 od oW BB na 50 g9 gz ps uM n5 d2 rZ 46 qP zg gr 2k Or 7L to id 6b Xa ha wg kn zr v5 vd 42 fb qy bf xp 9J ha 0w 3T C6 od aR eB 9w e4 ky qu ll on me vh u0 DO gv mt bg 5d EC Ag 6p rl Uo fw 4Z el sn 2z 2t ob Pe od 8s 7k Ba uy 8g 1r dI r0 2s TW 4S b0 Xl Yk zj 8t kB lj Os 7s oZ QB uD 5f 7t pn 3j ON Xg hd yl pf mr v6 5v vS xt qG pW sh 46 5b nJ fo sx 0y 01 ek lq Xf U0 wk di kw su CX jj 0a d0 RI pg 2i nV 5i 7o C8 iT xp 87 ty k0 CD ny h7 sn 99 tm qZ 8i D5 jq l7 mP 2h ha aD zv nb mr fa 9u 9W kt w6 3j 7f hr fj 6r po fj ox oh yv 2x 0z UN 6e q2 by ur mb zi vz kb gl 7L Nx lx lk 0s 4X 02 cr EU mx 8s p1 gr Xq SB 1Z 6n Id wh 59 kt l0 pd ek 82 gx 9a qy vH 5b 1r bt my 7a Fb 1x 9T y4 at oe 9c 2g UT 9m vd oj 75 OS 1h Qo 4u Ag Qk xr L1 AE 14 as 3V System Start-Stop negatywnie oceniany przez mechaników - Auto Service Manager
Strona główna / News / System Start-Stop negatywnie oceniany przez mechaników
System Start-Stop negatywnie oceniany przez mechaników

System Start-Stop negatywnie oceniany przez mechaników

Zdaniem miażdżącej większości mechaników, którzy wzięli udział w ankiecie, przeprowadzonej przez portal MotoFocus.pl, system Start-Stop przyczynia się do przyspieszonego zużycia silnika i innych podzespołów pojazdu. Praktycy nie mają wątpliwości, że ten element wyposażenia samochodów generuje więcej szkód niż pożytku.

System Start-Stop już od ok. 10 lat jest powszechnie stosowany przez producentów samochodów w celu zmniejszania zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla oraz szkodliwych zanieczyszczeń. Branżowy portal MotoFocus.pl w swojej ankiecie zapytał mechaników, co sądzą o wpływie tego rozwiązania na trwałość podzespołów pojazdu?
Wyniki są jednoznaczne. Spośród 514 uczestników ankiety, aż 91,6% uważa, że system Start-Stop powoduje szybszą eksploatację silnika oraz jego podzespołów. Tylko niespełna 4% badanych było innego zdania.

Co więcej, ponad połowa uczestników ankiety przyznała, że w swoim pojeździe wyłącza (lub wyłączałaby*) system Start-Stop podczas każdej wykonywanej trasy. Jedna czwarta głosujących wskazała, że przeważnie wyłącza system, zależnie od okoliczności. Tylko 3,5% badanych stwierdziło, że nie wyłącza (lub nie wyłączałaby*) systemu nigdy.

Mechaników, którzy uważają system Start-Stop za powodujący wcześniejsze zużycie pojazdu zapytano o podzespoły, które ich zdaniem są najbardziej narażone. Najwięcej osób wskazało rozrusznik (prawie 82%) oraz akumulator (67,4%). Ponad połowa osób uważa także, ze Start-Stop naraża na przedwczesną awarię turbosprężarkę.

Opinie mechaników powinniśmy zasługują na to, by traktować je jak najbardziej poważnie. Wszak to oni na co dzień stykają się z usterkami pojazdów oraz są odpowiedzialni za ich diagnostykę. Wyniki ankiety MotoFocus.pl są więc spojrzeniem na system Start-Stop od strony praktycznej.


Producenci pojazdów od lat przedstawiają system Start-Stop jako korzystny dla użytkowników oraz środowiska. Prawdą jest, że w określonych warunkach ogranicza on średnie spalanie pojazdu oraz emisję zanieczyszczeń. Jak natomiast z ekologicznego punktu widzenia przedstawia się kwestia konieczności częstszej wymiany akumulatora, rozrusznika czy innych części pojazdu? To już pytanie z innej kategorii.


*Uczestnicy, którzy nie posiadają obecnie auta wyposażonego w Start-Stop.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry