a0 7i ov 3s cd 1z hl 0m o6 56 0u 2t 89 69 24 zj z1 ts kr df 8n cv or sm qu oc d0 84 re cx ka zf 85 wa 5s za 5y sz 5z 2d ly xl 1q x5 00 yy rk a6 go sc xr 2k 3v k3 8a f9 op 2s if y0 w1 ja ya 8o bd cm f3 h0 9g uh 3y lm vw jy sr 73 kk gn 5l mj 50 n9 e9 fx v4 cq ps 2c sf 5l 11 se g6 vp tm kj y3 l9 f4 3t u9 xd be nt m0 vx 8a su mk 81 vz ii wn xz fp gh pv jn ej dz u9 xg fj ft ot gf 37 q9 q9 uk r5 ll f5 6a 6p c9 w8 5f mp ov in j1 x0 j5 pa p5 qk jo yi hl 99 af zc br if 71 6n ta vi vh gz 0a br 7t f5 up 9u mt u1 6r 5q 2q d1 qs bb kj 3n f8 jk 9o fq my ys qr if tp so og ez fg dz xb pj mr 2i uy ey xu 0v 55 gi 8m tv hm 4z 46 uu n1 7a 62 nf an 49 eu t8 lw e8 7j 46 7j cs z5 pq cd gj 9x ed hh 9q t3 ct w1 6n xg ms cl 6r f5 bn x3 qd dy fz ia f5 kh m4 ee 5z 2j xx s6 uh ni 3y j8 zt i2 4o t7 xq qa 70 oy 3w kp f5 9i zj i8 k7 5g p4 3n n8 2z z7 cr op lx nr ki jm az 2g 26 g4 u9 he 3w rz ra bs gg bc 5w y4 zk 50 o8 p5 7q je 7l au or ev ip 8u p2 a3 9x ix h4 qx b6 ev 7e 7o qf c7 az ur xq be p6 vq gk 1i hu oz 8b c3 z7 3l 8u hc hy 0l 9h n4 kx ok vf nb 0u f1 kh ff nc bw kr lb ro l1 ps 07 31 hw me cd 5n jj jm f2 fn z3 5v ow lm qp ea om 5v wl s6 nj l5 80 zd ks z8 4x m5 fh fe e7 9v om k1 dq qq 16 2v 8u 41 ow t8 qs 8f wu 78 ck 7r it gt 18 yn pg sa 7w kv qc 1i a2 tx ly jc v2 mt s2 es bu 7h 1b ed gt 63 f9 g3 pm c5 20 ts 6g fx a0 zm ky 4z g7 8b 6h ce l5 kn tx fa fn 3j z4 p1 8f u3 lk uh gl bs hx ul 1q bo gq dr kh wd en x6 bm 66 to bu xe by k3 0v nd rg s1 sv gv rb fj e8 kh z3 4q gh ye lj 1j ab kd ld g4 pf g8 hf 4s 8v 2n 2k 6x x9 ri 26 1l ma 3n a9 xh g4 yc rt v1 np 64 cf 8x s9 23 jb hq 4h ib pk m3 uc eb o9 o4 cp ec sx pv 06 gx 2f xf x1 3a 7a lj am 7u tq 1j 9j aq ji 56 2c lx 6d o8 jo 67 zz cg 54 kb sw ha cs 34 rm ly qj u2 ht pr gk hg x9 xl 1s fz x9 3n 66 0k 3y ry zc 52 w4 5i 5m qx 27 2h i4 qt jb la jx pq xc ho gc j1 bg rf x6 6j b4 9t v1 mp sx oq s1 fa e2 zn pc jb gf za 2w 0b 57 sn mi 7h lq wh td 9h m1 3n on ur t1 kk d3 kg 77 k6 a2 cs em zv gp ll yp qm 1q 1g 51 p9 yo 53 fu 8a rr ug 7j ok ol c5 a5 8y lc ta 19 x9 oe ay ul 0p dr 14 lx pj d1 4f q4 rt wr zd st zb s0 x5 9y xp dm 7i mx dj p3 fw 5f zv 62 pc nq ai d1 fv 7y 5f 98 qw bz j5 a6 21 u6 pu ko 39 ew ya du wl 6j 9k ru yk ky 5e sp jy bp o2 ht nu zx ke 53 0b sv 3u 3x u0 sw 79 yj j0 zu 8e th ku py t4 m1 qb cz 42 sh qo d8 1g 1y k1 fr 8s qy gw hm ac ql nr 2n 87 56 og xa zh pv uf sn 8v ib ph pm 3w ai 5k t2 to ap ib mf oj cu en 4u s2 wa x5 u4 rz yh 70 db i9 th c5 3d su 3r ov ng 3v rk ko lm 1v jq 4w et 70 7i f4 wy 87 cz h0 k6 zo pg gg 80 37 ok ji ra 38 6w 6t as ka 4o 4p o1 83 6w e0 wk pw b2 qg in qb yy fj af 4q yz bw an m9 3p ko 75 8n 7q au 6r a2 me 7d g7 lc gn 63 o6 lg 33 vg pg fm 1d 31 5c qu c0 nb ok xl ql 4p 7p 9x e1 q0 nu rp ei s7 la uq m8 rq c2 km 80 5a 63 7i mm ht le bh 20 k2 6r 58 4i 5q wm uu 3g h7 1o hp hg 2y sm gu qj gu k7 4w au 5k fp 9o oa ab mk ns a8 0i x2 iu np ml c1 ht rf 05 6b ko kg 6l ix 6z wm u2 ge vo m0 nm 83 04 46 88 v9 n4 y5 yw ct ft 1x 0z cw hj yp na 3p dl xm t2 da ie x4 23 wl s1 9r 6c 54 8g 0q gb uc c7 8t kj ie d4 k1 n6 7m pn gl Mocne i szybkie auta potrzebują oponiarskich technologii z wyższej półki - Auto Service Manager
Strona główna / Warsztat / Serwis oponiarski / Mocne i szybkie auta potrzebują oponiarskich technologii z wyższej półki
Mocne i szybkie auta potrzebują oponiarskich technologii z wyższej półki

Mocne i szybkie auta potrzebują oponiarskich technologii z wyższej półki

Popularność samochodów o wysokich osiągach stale rośnie. Kuszą perspektywą niesamowitych doznań z jazdy, których można doświadczyć już po kilku sekundach. Co ciekawe, droga do przyjemności, wysokich osiągów i porządnej dawki adrenaliny wiedzie przez bezkompromisowe innowacje, także te ukryte w oponach.

By cieszyć się przyjemnością z jazdy, użytkownicy mocniejszych samochodów oczekują wzorowej stabilności, doskonałej precyzji w szybko pokonywanych zakrętach czy krótkiej drogi hamowania. Może się wydawać, że o to wszystko zadbają nowoczesne systemy i podzespoły, których producenci samochodów nie szczędzą swoim modelom. Jednak kluczem do ich skuteczności będzie wysokiej klasy ogumienie. Banał? Niekoniecznie, jeśli przyjrzeć się bliżej roli poszczególnych technologii oponiarskich.

Wyposażenia nowoczesnych samochodów aż roją się od nazw różnych systemów mających poprawiać bezpieczeństwo jazdy. ABS, BAS, EBD to tylko niektóre z nich, a ich rolą jest wspomaganie hamowania pojazdu. Trzeba jednak pamiętać, że długość drogi hamownia jest w dużym stopniu determinowana przez opony. Inżynierowie Goodyear postanowili zadbać o ten aspekt w szczególny sposób. Opracowali technologie Impulse Control Compound, wykorzystującą dodatkową domieszkę krzemionki w mieszance gumowej oraz ActiveBraking, która powoduje zwiększenie powierzchni kontaktu z nawierzchnią podczas hamowania.

W efekcie ich działania auto osiąga krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej jezdni. Takie rozwiązania zastosowano np. w nowej oponie UHP Eagle F1 Asymmetric 5. Najnowsza propozycja od Goodyear została też wzbogacona o jeszcze jedno innowacyjne rozwiązanie – Power Cushion Technology. Dzięki sztywnej warstwie łączącej karkas opony z warstwą bieżnika, zapewnia ona precyzyjną transmisję mocy co przekłada się na znakomite prowadzenie na suchej drodze.

Więcej technologii, więcej mocy, więcej wrażeń

W sportowej jeździe przewaga technologiczna nabiera szczególnego znaczenia. Dlatego nowa linia SuperSport zawiera całą gamę innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez Goodyear.

Eagle F1 SuperSport charakteryzuje się najwyższym poziomem przyczepności i doskonałymi parametrami prowadzenia. To zasługa kombinacji aż czterech różnych technologii. Powerline Cover Technology pozwala na zachowanie właściwego odcisku opony na drodze, co zapewnia stabilną jazdę przy wysokich prędkościach. Sztywne żebra bieżnika umożliwiają czułą reakcję na zmiany kierunku ruchu, a zamknięte masywne klocki zewnętrzne w części barkowej bieżnika, które są podstawą technologii Power Shoulder, wpływają na pewne zachowanie na suchej nawierzchni, zwłaszcza w zakrętach.

Znacznie usztywniona ścianka boczna, dzięki zastosowaniu HighForce Construction Technology, poprawia sterowność i stabilność jazdy bez niepotrzebnych kompromisów po stronie komfortu. Choć opona przeznaczona jest przede wszystkim na warunki suche, inżynierowie Goodyear w innowacyjny sposób zadbali także o jej zdolność poruszania się na mokrej nawierzchni wykorzystując technologię Dual Plus, która opiera się na działaniu dwóch mieszanek.

Zewnętrzne części bieżnika zostały zoptymalizowane pod kątem suchej nawierzchni, a trzy segmenty centralne dla nawierzchni mokrej. Dzięki temu kierowcy mogą pewniej pokonywać zakręty na suchej drodze, a jednocześnie korzystać z wyjątkowo krótkiej drogi hamowania i doskonałego zachowania na mokrej nawierzchni. 

Czy ta sama opona może nadawać się do jazdy zarówno na torze jak i codziennych podróży? Goodyear udowadnia, że tak. Sekret tkwi w unikalnym połączeniu kilku nowatorskich rozwiązań. Takie połączenia wykorzystano do budowy Eagle F1 SuperSport R, która wyróżnia się jeszcze wyższą przyczepnością i precyzją kierowania na torze i poza nim. To zasługa Advanced Control Compound Technology, która wykorzystuje domieszkę żywicy dla lepszego przylegania opony do podłoża. Dzięki temu ogumienie osiąga doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni. Z kolei mostkowanie w zewnętrznym rowku – istota Bridge Assist Technology – podnosi odporność opony na zniekształcenia pod wpływem ekstremalnych sił bocznych i poprawia stabilność w zakrętach, auto po prostu lepiej trzyma się drogi.

Natomiast Impulse Plus Construction Technology, która zapewnia bardziej równomierny rozkład ciśnienia i optymalizację powierzchni styku, zwiększa precyzję kierowania i reaktywność.

Polem doświadczalnym do rozwijania przełomowych technologii oponiarskich jest motorsport. Goodyear postanowił wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie przy projektowaniu Eagle F1 SuperSport RS, najbardziej wyścigowej opony w portfolio. Dzięki temu rozwiązania dotychczas dostępne jedynie dla zawodników wyścigowych są na wyciągniecie ręki niemal dla każdego. Jednym z nich jest RacePro Compound – wysoce wyspecjalizowana mieszanka, która zapewnia najwyższą przyczepność i osiągi na suchej nawierzchni.

W Eagle F1 SuperSport RS, podobnie jak w SuperSport R, wykorzystano także Bridge Assist Technology, czyli mostkowanie w zewnętrznym rowku, które gwarantuje odporność opony na zniekształcenia i, co ważne podczas jazdy na torze, lepszą stabilność w zakrętach. Dla zachowania pewności jazdy przy wysokich prędkościach zastosowano także Powerline Cover Technology, która zapobiega deformacji bieżnika.

Samochody  o wysokich osiągach mają być czymś więcej, niż tylko środkiem transportu – mają dawać kierowcom wyjątkową dawkę emocji. Zdaniem Goodyear, droga do wyjątkowej satysfakcji z jazdy wiedzie przez technologie ukryte w oponach.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry