Coraz trudniejsze do zdiagnozowania usterki? Wymagające głębszej fachowej wiedzy awarie? W takich sytuacjach w sukurs mechanikom przychodzi oscyloskop. To narzędzie, dzięki któremu dużo łatwiej zidentyfikować, przeanalizować i zrozumieć sygnały elektryczne wytwarzane przez podzespoły pojazdu oraz wykryć przyczynę problemu.
Jest to niezależne urządzenie, które podpinamy bezpośrednio do laptopa, a sygnały, jakie otrzymujemy, możemy bardzo dokładnie zobaczyć na monitorze. Przy pomocy oscyloskopu można na bieżąco obserwować badane sygnały, jak w standardowych urządzeniach tego typu, ale dodatkowo daje on możliwość zarejestrowania – w zależności od ustawień podstawy czasu i próbkowania – nawet do kilku tysięcy buforów (ekranów) z przebiegami. Można je następnie zapisać w formie pliku w komputerze i analizować lub porównywać w dowolnym czasie. Istnieje również możliwość pobrania dowolnego poprawnego sygnału i wyświetlenia jako „tło” podczas pomiaru. Mamy wówczas możliwość bardzo dokładnego porównania sygnału wzorcowego z badanym, jego kształtu i wartości. Dostępne są również tzw. funkcje prowadzone, począwszy od pobierania sygnałów wzorcowych z bibliotek, poprzez funkcje diagnostyczne, takie jak badanie zespołu zasilania akumulator-rozrusznik-alternator, po bardzo zaawansowane np. wywarzanie wałów napędowych z wykorzystaniem czujników wibracji lub badania źródła hałasu.
Piotr Sołkowicz, właściciel Intermotive Solutions, przedstawiciel Pico
Oscyloskop to narzędzie dla każdego użytkownika, zarówno dla początkującego mechanika, jak i profesjonalisty, chcącego bardzo głęboko diagnozować usterki w pojazdach ciężarowych. Podstawowe funkcje, z których korzystają mechanicy są proste w obsłudze, łatwo można ustawić urządzenie i dokonać pomiaru. Oscyloskop ma jednak szereg dodatkowych możliwości, pozwalających na bardziej zaawansowane badania.
Andrzej Andraka, trener Działu Szkoleń Inter Cars
![](https://www.autoservicemanager.pl/wp-content/uploads/Oscyloskop_na_miarę_potrzeb_i_możliwości_02.jpg)
Oscyloskop Pico to tegoroczna nowość na ShowTruck. Będzie to prezentacja podstawowych możliwości narzędzia z pozycji diagnostyki parametrów w samochodzie ciężarowym. Uczestnicy szkoleń uzyskają najważniejsze informacje o oscyloskopie, zobaczą jak wykonywane są nim podstawowe pomiary, tj. szyna danych CAN, szyna danych LIN, czujniki obrotów wału korbowego i wałka rozrządu, czy czujnik obrotu kół przy czujnikach ABS-u.
Grzegorz Siwecki, Koordynator Projektów Szkoleń Technicznych w Inter Cars
Odbyć bezpłatne szkolenie na oscyloskopie w ramach ShowTruck warto choćby po to, żeby zobaczyć samo urządzenie oraz sprawdzić, jakie ma możliwości i zalety – mówi Piotr Sołkowicz. – Udział w szkoleniu jest kluczowy dla klientów dopiero zastanawiających się nad zakupem oscyloskopu. Dowiedzą się oni, na na co zwrócić uwagę w momencie zakupu urządzenia, poznają jego specyfikację i sami będą mogli wyciągnąć wnioski, jakiego oscyloskopu i do jakiej pracy potrzebują: do wykonywania podstawowych pomiarów, czy do bardzo szczegółowej diagnostyki
Andrzej Andraka, trener Działu Szkoleń Inter Cars
Do czego potrzebny jest oscyloskop? Najłatwiej odpowiedzieć, że do skrócenia czasu pracy oraz do dokładniejszej i skuteczniejszej diagnostyki.
Piotr Sołkowicz
Narzędzie cały czas się rozwija, a oprogramowanie jest darmowe i w sposób ciągły aktualizowane. Po każdej aktualizacji pojawia się okno dialogowe z zapytaniem, czego jeszcze potrzebuje klient i co chciałby poprawić w porównaniu z dotychczasową wersją oprogramowania.
Andrzej Andraka
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.