Home / Zarządzanie / AKCJE SERWISOWE 4/2025
TDT AKCJE SERWISOWE

AKCJE SERWISOWE 4/2025

MarkaModelNumer akcji serwisowejNumer homologacjiOkres produkcjiOpis usterki
FiatScudo, Doblo6975e2*2007/46*0533*26-292024W pojazdach objętych kampanią Niezależny moduł telematyki może nie łączyć się ze zdalnym serwerem, co uniemożliwia korzystanie z usługi online SLI (Wskazanie ograniczenia prędkości). Stanowi to niezgodność z wymogami prawnymi. Brak wpływu na funkcję E-Call.
HondaXL750S, CB750AS, NT1100AS i CRF1100AS3PVe6*168/2013*00166*00, e4*168/2013*00185*01, e4*168/2013*00174*00, e6*168/2013*00161*002024-2025Honda Motor Co., Ltd. informuje, że w wyżej wymienionych modelach pojazdów zidentyfikowano, że z powodu błędu produkcyjnego śruby silnika, występuje niewystarczające jej uszczelnienie co może prowadzić do wycieku oleju, który podczas jazdy może rozpryskiwać się na tylną oponę, powodując poślizg i upadek motocykla.
KIAPicanto241154e4*2001/116*0085*142010Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.
KIAEV9251010e4*2018/858*00178*002023-2024Kia zidentyfikowała problem związanym ze śrubami mocującymi siedzenia. Z powodu błędu ludzkiego w zakładzie produkcyjnym, w przedmiotowych pojazdach może brakować niektórych śrub mocujących siedzenia. Podczas niektórych kolizji siedzenia mogą nie być w stanie odpowiednio przytrzymać pasażera, co może skutkować obrażeniami ciała. Kia skontaktuje się z właścicielami pojazdów, których dotyczy problem, aby umówili wizytę w najbliższym serwisie Kia, w celu przeprowadzenia naprawy. Działanie naprawcze obejmuje sprawdzenie i zamontowanie wszelkich brakujących śrub mocujących fotel, a także sprawdzenie, czy wszystkie śruby są prawidłowo dokręcone.
KIASportage24S028 lub KRE24-92-V420-Slee11*2007/46*0136*00 – 0802.03.2010 – 24.01.2014Kia przywołuje, niektóre pojazdy Sportage (SLe) wyprodukowane między 12 marca 2010 r. a 24 stycznia 2014 r. Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU. Kia skontaktuje się z właścicielami pojazdów, których dotyczy problem, aby umówili wizytę w najbliższym serwisie Kia, w celu przeprowadzenia naprawy. Działanie naprawcze będzie polegało na zainstalowaniu nowych bezpieczników o małej pojemności w celu ograniczenia prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU.
Peugeot, Opel, FiatPeugeot Partner (MU9), Opel Corsa (KQJ), Fiat Professional Doblo (6956)MU9, KQJ, 6956e2*2007/46*0625*29, e2*2007/46*0639*32-33,2024Pojazdy, których dotyczy problem, mogły zostać wyposażone w Autonomiczny moduł telematyki, który nie jest w stanie komunikować się z oprogramowaniem zewnętrznym ze względu na problem z żądaniem podpisania certyfikatu (CSR). Skutkuje to brakiem łączności z „usługami online”, brakiem aktualizacji Over-the-Air i zapaleniem się kontrolki Wskazania ograniczenia prędkości (SLI) w zestawie wskaźników po 12 godzinach jazdy. Aby rozwiązać ten problem, Stellantis Sp. z o.o. dokona wymiany autonomicznego modułu telematyki (ATB)
Alfa RomeoTonaleF50Pe3*2018/858*00061*07, 09, 102024W niektórych pojazdach wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego może się nie aktywować po przekręceniu kluczyka i pozostać całkowicie czarny. Aby rozwiązać ten problem, Stellantis Sp. z o.o. zaktualizuje oprogramowanie DCSD.
Peugeot, CitroënPeugeot 3008,Citroën C5 Aircross, Citroën Berlingoe2*2007/46*0534*22, e2*2007/46*0642*142021 i 2022W pojazdach objętych akcją może mieć miejsce zmniejszona wytrzymałość 7-milimetrowego łańcucha wałka rozrządu z powodu zwęglenia oleju i wysokiego nacisku kontaktowego. Może to prowadzić do zerwania łańcucha rozrządu, co w skrajnym przypadku może skutkować awarią silnika. Aby rozwiązać ten problem, Stellantis Sp. z o.o. załaduje nową kalibrację do centralki sterującej silnikiem, aby poprawić parametry ciśnienia oleju i zmniejszyć zużycie komponentów. Ponadto wykorzystamy specjalną aplikację do przeprowadzenia analizy hałasu silnika i wykrycia ewentualnego problemu z łańcuchem. Jeśli aplikacja nie wykryje problemu, zastosowany będzie olej o wyższej lepkości i specjalnie opracowany pakiet dodatków zapobiegających zużyciu. W przypadku wykrycia problemu wymieniony zostanie łańcuch wałka rozrządu na łańcuch 8-milimetrowy.
PeugeotPeugeot 2008MXAe2*2007/46*0639*25-262023W pojazdach objętych akcją jednostka sterująca silnikiem nie jest sparowana z jednostką kontroli nadwozia, co powoduje nieprawidłowe działanie immobilizera (np. brak możliwości uruchomienia pojazdu, brak gwarancji ochrony przed kradzieżą). Prowadzi to do niezgodności z wymogami przepisów. Aby rozwiązać ten problem, Stellantis Sp. z o.o. sparuje jednostkę sterującą silnikiem z jednostką kontroli nadwozia.
HyundaiBAYON BC3 CUV, i20 BC3, i20N BC3N51DT07e5*2007/46*0121*01-032021-2022W niektórych egzemplarzach może dojść do rozszerzenia się wirnika w pompie paliwa pod wpływem zwiększonej temperatury, powodując ryzyko stykania się ze ściankami pompy i jej zatrzymania. W konsekwencji może dojść do nagłej utraty mocy silnika, jego zgaśnięcia lub braku możliwości uruchomienia.
KIAOptima241145e4*KS07/46*0009*002012Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.
CitroenC3NQ9e2*2018/858*00035*052024Niektóre samochody Citroen C3 zostały dostarczone bez standardowego wyposażenia (schowka i uchwytu holowniczego) pod wykładziną bagażnika. W najgorszym przypadku może to prowadzić do niezgodności z wymogami przepisów z powodu braku uchwytu holowniczego. Aby rozwiązać ten problem, producent doda schowek i uchwyt holowniczy.
KIACadenza241156 / KRE24-92-P450-VGBrak17.09 2009 – 12.01.2016Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.
HyundaiIONIQ 5 N (NE N)6965, 6966e3*2018/858*00078*03-04, e3*2018/858*00078*072023 -2024Objęte akcją modele BEV mogą nie spełniać wymagań testowych w zakresie przeprowadzania testów emisji przez właściwe organy. Na stanowisku testowym do wersji z napędem 4×2 nie przewidziano funkcji hamowania regeneracyjnego. Wynik testu COP jest nieprawidłowy (NOK) z powodu zbyt wysokiego zużycia energii. Wyniki testu na stanowisku testowym do wersji 4×4 są prawidłowe (OK). W najgorszym przypadku może to prowadzić do niezgodności z wymogami przepisów.
Peugeot, Opel, CitroënPeugeot Partner, Citroën Berlingo, Opel ComboMUV, KQX, NRBe2*2007/46*0623*29,2024W pojazdach objętych kampanią Niezależny moduł telematyki może nie łączyć się ze zdalnym serwerem, co uniemożliwia korzystanie z usługi online SLI (Wskazanie ograniczenia prędkości). Stanowi to niezgodność z wymogami prawnymi. Brak wpływu na funkcję E-Call.
CitroënC3 i C4HNUe2*2007/46*0040*07, e2*2007/46*0003*34, e2*2007/46*0003*172012 i 2015W samochodach objętych kampanią ewentualne pogorszenie stanu gazu pędnego wskutek długotrwałego narażenia na wysoką wilgotność i wysoką temperaturę, w połączeniu z potencjalną awarią urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną spowodowaną dużymi wahaniami temperatury może skutkować uszkodzeniem urządzenia napełniającego podczas aktywacji poduszki powietrznej. Działania do wykonania w ramach kampanii obejmują kontrolę poduszek powietrznych kierowcy i pasażera w modelach C3 i DS3 oraz poduszki powietrznej kierowcy w modelach C4, DS4 i DS5, a w razie potrzeby ich wymianę na nowy typ poduszki powietrznej.
PeugeotPeugeot 208MXHe2*2007/46*0639*352025W niektórych pojazdach modelu Peugeot 208 może mieć miejsce wada gwintów zbiornika paliwa, co może potencjalnie powodować wyciek paliwa po pierwszym napełnieniu zbiornika paliwa do 75% całkowitej pojemności, co – w najgorszym przypadku – może doprowadzić do ryzyka zapłonu paliwa na podłożu w przypadku obecności iskry i pożaru z udziałem osób postronnych.Aby rozwiązać ten problem, producent sprawdzi datę produkcji wygrawerowaną na dolnej części zbiornika paliwa i w razie potrzeby wymienimy nakrętkę zabezpieczającą oraz o-ring.
KIASorento PHEV (kod modelowy MQ4 PHEV)251005 / KRE25-14-P040-MQ4 PE PHEVBrak23.02.2023 – 18.12.2024Podczas testów zderzeń czołowych Kia stwierdziła, że przednia rama pomocnicza może zostać przesunięta do tyłu, powodując kontakt z przekładnią kierowniczą co prowadzi do uszkodzenia przewodu paliwowego. Podstawową przyczyną jest zwiększona sztywność ramy pomocniczej w związku z większą masą wersji PHEV pojazdu. Uszkodzenie przewodu paliwowego może spowodować wyciek paliwa, co może zwiększyć, w obecności źródła zapłonu, ryzyko powstania pożaru. Stosowna instrukcja techniczna została dostarczona do sieci autoryzowanych warsztatów Kia. Na potrzeby wykonania akcji zostały dostarczone części zamienne niezbędne do jej wykonania. Producent nie określił terminu zakończenie akcji przywoławczej. Będzie ona prowadzona, do czasu wykonania modyfikacji we wszystkich objętych nią samochodach. Klienci będą powiadomieni o akcji specjalnym pismem. Czas trwania naprawy ok. 45 minut.
KIASorento PE, Sorento PE HEV, Sorento PE PHEV (MQ4, MQ4 HEV, MQ4 PHEV)241232 / KRE24-92-E500-MQ4 PE, MQ4 PE (P)HEVe4*2007/46*1530*08 -1019.07.2023 – 18.12.2024Kia przywołuje niektóre pojazdy Sorento PE, Sorento PE HEV, Sorento PE PHEV (MQ4, MQ4 HEV, MQ4 PHEV) wyprodukowane między 19 lipca 2023 r a 18 grudnia 2024 r. Kia zidentyfikowała problem związany z działaniem świateł do jazdy dziennej (DRL). Z powodu problemu z logiką działania kierunkowskazów górna część przednich lamp pozycyjnych (DRL) może się nie aktywować, gdy kierunkowskaz zostanie wyłączony po upływie ponad pięciu minut działania. W rezultacie pojazdy, których to dotyczy, mogą nie spełniać wymogów dotyczących jasności oświetlenia, co zwiększa ryzyko wypadku. Wszystkie pojazdy, których dotyczy problem zostaną naprawione nieodpłatnie. Kia Polska powiadomi właścicieli, zalecając im zaprowadzenie pojazdu do najbliższego dealera Kia w celu przeprowadzenia naprawy. Przewidywany czas wykonania pracy to około 30 minut. Klienci powinni zaplanować na to 1,5 godziny, wliczając w to czas potrzebny na przyjęcie oraz wydanie pojazdu w serwisie.

Możliwość komentowania została wyłączona.