Home / Części / UFI PRZEDSTAWIA INNOWACYJNY FILTR OLEJU DO SILNIKA MAN D15, DO ZASTOSOWAŃ HEAVY DUTY ZGODNYCH Z NORMAMI EURO 6D

UFI PRZEDSTAWIA INNOWACYJNY FILTR OLEJU DO SILNIKA MAN D15, DO ZASTOSOWAŃ HEAVY DUTY ZGODNYCH Z NORMAMI EURO 6D

• Pierwszy moduł olejowy z aluminiowym wymiennikiem ciepła do
silników wysokowydajnych wyprodukowany w stu procentach
przez UFI Filters
• Zaawansowane zarządzanie termiczne obwodu smarowania dzięki
dwustopniowemu zaworowi termostatycznemu
• Łatwa konserwacja i wymiana ekologicznego wkładu

UFI Filters, światowy lider technologii filtracji i zarządzania termicznego, zaprojektował moduł olejowy na pierwsze wyposażenie innowacyjnego silnika MAN D15 montowanego w wielu pojazdach ciężarowych niemieckiego producenta. Nowy zespół napędowy, lżejszy, cichszy i czystszy, może być zintegrowany z inteligentnym systemem zarządzania energią przy rozruchu, MAN EfficientHybrid, który pozwala zredukować zużycie paliwa i emisję spalin aż o 16%.

Moduł olejowy dla firmy MAN jako pierwszy na rynku posiada aluminiowy
wymiennik ciepła do silników Heavy Duty, a także jest on lutowany próżniowo i w całości produkowany przez UFI w zakładzie w Opolu. Ten proces produkcji gwarantuje najwyższe standardy czystości, solidności i niezawodności. Projekt ten jest kolejnym krokiem Grupy w rozwoju technologii tworzonych na zamówienie klientów oraz spełniających
wysokie normy emisji Euro 6d.

Kompletny system UFI oferuje zaawansowane zarządzanie termiczne silnikiem, dzięki zoptymalizowanemu wymiennikowi ciepła, który unika skrajnych temperatur. W zależności od temperatury oleju i faz funkcjonowania (na podgrzewaniu lub na pełnych obrotach), zawór termostatyczny dwustopniowy zarządza objętością oleju wewnątrz obwodu smarowania. W ten sposób moduł UFI zapewnia najlepsze warunki pracy i niezawodność silnika, co wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa.

Filtr UFI z plastikową pokrywą pozwala również zmniejszyć wagę silnika MAN D15 (9 litrowy), który jest o 20% lżejszy w stosunku do poprzedniej wersji oraz jest dostępny o wariantach o mocy 280, 330 i 360 KM. To znaczący krok w stronę “downsizingu” silników o tych rozmiarach, których wysokość zmniejszyła się o 12% i szerokość o 10%, do czego został dopasowany moduł UFI oferując przy tym najlepsze parametry filtracji –
50% @17mikronów. Wkład ekologiczny, w całości nadający się do recyklingu, wykorzystuje specjalne medium filtracyjne i plastikowe zaślepki, gwarantując optymalną wytrzymałość obwodów oleju w silnikach Heavy Duty, które poddawane są działaniu ciśnienia na poziomie
12 barów. Ponadto moduł UFI oferuje korzyści dla rynku Aftermarket, na którym część zamienna będzie dostępna w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Silnik D15 został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić mechanikom łatwy dostęp do różnych części i zmniejszyć częstotliwość wymiany filtra oleju. Dzięki zastosowaniu medium filtracyjnego UFI filtr optymalizuje cykl życia silnika i chroni go przed przedwczesnym zużyciem. Przy wymianie wkładu UFI zaleca również wymianę uszczelki (dostarczanej wraz z częścią zamienną).

Dzięki inwestycjom w badania i rozwój, wspieranych poprzez otwieranie nowych zakładów przemysłowych, możemy uważać się za globalnych dostawców kompletnych rozwiązań do zarządzania systemem smarowania, zarówno w kwestii filtracji jak i zarządzania termicznego. Partnerstwo z firmą MAN, z którego jesteśmy bardzo dumni, podkreśla również fakt, że UFI Filters jest wybierane przez najlepszych producentów pojazdów ciężarowych

Komentuje Onofrio Defina, COO and Sales& Marketing Aftermarket EMEA Director.

Dodaj komentarz