Home / Zarządzanie / PONAD JEDNA TRZECIA KIEROWCÓW W POLSCE CHCE ZOSTAWIAĆ I ODBIERAĆ AUTA Z SERWISU POZA GODZINAMI PRACY
PONAD JEDNA TRZECIA KIEROWCÓW W POLSCE CHCE ZOSTAWIAĆ I ODBIERAĆ AUTA Z SERWISU POZA GODZINAMI PRACY

PONAD JEDNA TRZECIA KIEROWCÓW W POLSCE CHCE ZOSTAWIAĆ I ODBIERAĆ AUTA Z SERWISU POZA GODZINAMI PRACY

Badanie opinii publicznej zlecone przez Tjekvik wykazało, że znaczna część klientów oczekuje większej elastyczności podczas przyjmowania swoich pojazdów do autoryzowanego serwisu, szczególnie poza standardowymi godzinami otwarcia salonu.

W ankiecie 38% wyraziło chęć pozostawienia lub odebrania kluczy poza normalnymi godzinami otwarcia firmy, np. przed 8:30, po 17:30 lub w weekendy, podczas gdy 32% chciałoby mieć możliwość zdalnego przyjęcia do serwisu, z wyprzedzeniem w dogodnym dla nich czasie.

Z kolei 29% respondentów wolałoby przekazywać informacje o wszelkich problemach ze swoimi pojazdami w komunikacji online i z wyprzedzeniem, zamiast wyjaśniać je osobiście, a 29% chciałoby, aby istniał sposób, w jaki mogliby zostawić lub odebrać kluczyki w godzinach otwarcia dealera bez konieczności rozmowy z doradcą serwisowym.

Długie oczekiwanie może stanowić wyzwanie dla wielu autoryzowanych serwisów, szczególnie w godzinach szczytu wczesnym rankiem i późnym popołudniem, kiedy wielu klientów przyjeżdża, aby zostawić lub odebrać swoje pojazdy. W obliczu takich kolejek 37% ankietowanych chciałoby mieć dodatkowe opcje przeglądania i podpisywania dokumentów, aby uniknąć pośpiechu, a 33% chciałoby czuć mniejszą presję podczas omawiania spotkania z doradcą serwisowym.

Cyfrowe rozwiązania samoobsługowe Tjekvik pomagają złagodzić presję spowodowaną długim oczekiwaniem, umożliwiając klientom oddanie i odbiór pojazdów w dogodnym dla nich czasie. Rozwiązania te nie tylko zmniejszają kolejki i poprawiają jakość obsługi klienta, ale także pomagają odciążyć pracowników obsługi posprzedażnej, umożliwiając zapewnienie lepszej obsługi tym klientom, którzy wymagają dodatkowego wsparcia.

Badanie wykazało, że 41% klientów uważa, że zaoferowanie tego rodzaju alternatywnej opcji zdalnej obsługi pomogłoby skrócić czas oczekiwania. Za takim rozwiązaniem najbardziej opowiedziały się osoby w wieku od 25 do 34 lat, z czym zgodziła się prawie połowa (47%).

Oczywiste jest, że brak różnych opcji obsługi pozostaje punktem spornym dla wielu klientów serwisów i może potencjalnie wpłynąć na wskaźniki zadowolenia i retencji. Zapewnienie elastyczności rozwiązań samoobsługowych oznacza, że dealerzy mogą lepiej dostosować się do rosnącej liczby osób, które chcą oddać lub odebrać swoje pojazdy wcześnie rano, późnym wieczorem lub w weekendy.

– powiedział Christian Mark, dyrektor generalny i współzałożyciel Tjekvik.

Tjekvik dodatkowo uzupełnia technologię samoobsługi, oferując oprócz kiosku wewnętrznego całkowicie bezpieczne, całoroczne przyjęcia i wydania pojazdów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez kiosk zewnętrzny. Zaprojektowany z myślą o zwiększeniu elastyczności operacyjnej, terminal samoobsługowy umożliwia dealerom obsługę przyjmowania i odbioru całkowicie poza recepcją serwisu — w tym w miejscach takich jak lotniska, dworce kolejowe i centra handlowe. Ta funkcjonalność nie tylko zwiększa wygodę klientów, ale także stwarza możliwości uzyskania dodatkowych przychodów.

 Więcej o cyfrowych rozwiązaniach samoobsługowych Tjekvik na stronie: www.tjekvik.com/pl

Badanie przeprowadzone przez OnePoll na grupie 1000 polskich kierowców, korzystających z autoryzowanych serwisów dealerskich.


O Tjekvik:
Tjekvik dostarcza inteligentną technologię samoobsługową dla branży motoryzacyjnej, która znacznie usprawnia proces pozostawienia i odbioru pojazdu oraz poprawia jakość obsługi klientów. Tjekvik pozwala klientom uniknąć kolejek i w wygodny i komfortowy sposób pozwala na dokonanie odprawy do wizyty serwisowej i pozostawienia kluczyków. Dzięki Tjekvik pracownicy serwisu mogą skupić się na ważniejszych zadaniach, a dealerzy zwiększyć przychody dzięki możliwości oferowania klientom spersonalizowanych ofert i pytań w procesie cyfrowym. Obecne technologie Tjekvik stają się standardem w autoryzowanych sieciach dealerskich w Europie, są dostępne w 34 krajach w 30 językach.

Możliwość komentowania została wyłączona.