Badanie opinii publicznej zlecone przez Tjekvik wykazało, że znaczna część klientów oczekuje większej elastyczności podczas przyjmowania swoich pojazdów do autoryzowanego serwisu, szczególnie poza standardowymi godzinami otwarcia salonu.
W ankiecie 38% wyraziło chęć pozostawienia lub odebrania kluczy poza normalnymi godzinami otwarcia firmy, np. przed 8:30, po 17:30 lub w weekendy, podczas gdy 32% chciałoby mieć możliwość zdalnego przyjęcia do serwisu, z wyprzedzeniem w dogodnym dla nich czasie.
Z kolei 29% respondentów wolałoby przekazywać informacje o wszelkich problemach ze swoimi pojazdami w komunikacji online i z wyprzedzeniem, zamiast wyjaśniać je osobiście, a 29% chciałoby, aby istniał sposób, w jaki mogliby zostawić lub odebrać kluczyki w godzinach otwarcia dealera bez konieczności rozmowy z doradcą serwisowym.
Długie oczekiwanie może stanowić wyzwanie dla wielu autoryzowanych serwisów, szczególnie w godzinach szczytu wczesnym rankiem i późnym popołudniem, kiedy wielu klientów przyjeżdża, aby zostawić lub odebrać swoje pojazdy. W obliczu takich kolejek 37% ankietowanych chciałoby mieć dodatkowe opcje przeglądania i podpisywania dokumentów, aby uniknąć pośpiechu, a 33% chciałoby czuć mniejszą presję podczas omawiania spotkania z doradcą serwisowym.
Cyfrowe rozwiązania samoobsługowe Tjekvik pomagają złagodzić presję spowodowaną długim oczekiwaniem, umożliwiając klientom oddanie i odbiór pojazdów w dogodnym dla nich czasie. Rozwiązania te nie tylko zmniejszają kolejki i poprawiają jakość obsługi klienta, ale także pomagają odciążyć pracowników obsługi posprzedażnej, umożliwiając zapewnienie lepszej obsługi tym klientom, którzy wymagają dodatkowego wsparcia.
Badanie wykazało, że 41% klientów uważa, że zaoferowanie tego rodzaju alternatywnej opcji zdalnej obsługi pomogłoby skrócić czas oczekiwania. Za takim rozwiązaniem najbardziej opowiedziały się osoby w wieku od 25 do 34 lat, z czym zgodziła się prawie połowa (47%).
Oczywiste jest, że brak różnych opcji obsługi pozostaje punktem spornym dla wielu klientów serwisów i może potencjalnie wpłynąć na wskaźniki zadowolenia i retencji. Zapewnienie elastyczności rozwiązań samoobsługowych oznacza, że dealerzy mogą lepiej dostosować się do rosnącej liczby osób, które chcą oddać lub odebrać swoje pojazdy wcześnie rano, późnym wieczorem lub w weekendy.
– powiedział Christian Mark, dyrektor generalny i współzałożyciel Tjekvik.
Tjekvik dodatkowo uzupełnia technologię samoobsługi, oferując oprócz kiosku wewnętrznego całkowicie bezpieczne, całoroczne przyjęcia i wydania pojazdów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez kiosk zewnętrzny. Zaprojektowany z myślą o zwiększeniu elastyczności operacyjnej, terminal samoobsługowy umożliwia dealerom obsługę przyjmowania i odbioru całkowicie poza recepcją serwisu — w tym w miejscach takich jak lotniska, dworce kolejowe i centra handlowe. Ta funkcjonalność nie tylko zwiększa wygodę klientów, ale także stwarza możliwości uzyskania dodatkowych przychodów.
Więcej o cyfrowych rozwiązaniach samoobsługowych Tjekvik na stronie: www.tjekvik.com/pl
Badanie przeprowadzone przez OnePoll na grupie 1000 polskich kierowców, korzystających z autoryzowanych serwisów dealerskich.