Home / Slider / AKCJE SERWISOWE 5/2025
TDT AKCJE SERWISOWE

AKCJE SERWISOWE 5/2025

Na stronie TDT, we wrześniu opublikowano powiadomienia o podjętych przez producentów akcjach serwisowych. Oto lista zgłoszonych pojazdów, w których wykryto różne usterki powodujące ich niezgodność z wymogami przepisów i potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa.

MarkaModelNumer akcji serwisowejNumer homologacjiOkres produkcjiOpis usterki
HondaCBF125NAR3PMe13*168/2013*01990*00 – 0127.03.2024 – 10.03.2025Honda Motor Co., Ltd. informuje, że w wyżej wymienionych modelach pojazdów zidentyfikowano nieprawidłowość w działaniu zespołu oświetlenia przedniego (reflektora). Wadliwe działanie może objawiać się migotaniem światła podczas jazdy, a w skrajnych przypadkach – całkowitym wyłączeniem reflektora
HyundaiTucson (NX4e)51DC15e5*2018/858*0000109.05 -02.06.2025W niektórych egzemplarzach zamontowano końcówki drążków kierowniczych niezgodnych ze specyfikacją, co mogłoby spowodować pogorszenie właściwości trakcyjnych pojazdu. Wymiana części na właściwe następuje w ASO Hyundai przed wydaniem nowych pojazdów Klientom końcowym. 1. Producent wskazał pojazdy (VIN) objęte akcją przywoławczą oraz opracował i udostępnił Autoryzowanym Stacjom Obsługi Hyundai w Polsce procedurę naprawy. 2. Informacja o objęciu danego VIN akcją oraz dokument procedury naprawy jest dostępny w wewnętrznych systemach Hyundai Motor Poland sp. z o.o., dostępnych każdej ASO Hyundai w Polsce. 3. Okres trwania akcji: bezterminowo, do czasu realizacji naprawy w każdym pojeździe objętym akcją.
Peugeot208, 2008, 308, 3008, 408, 5008MXZe2*2007/46*0534*26-28, e2*2007/46*0628*30-34, e2*2007/46*0639*27-35, e2*2018/858*00064*01-072026-2025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta.
Citroen, DS.C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X, DS Automobiles DS3, DS Automobiles DS4GJ6e2*2007/46*0642*22-24, e2*2018/858*00035*02-08, e9*2007/46*6816*21-25, e9*2018/858*11066*10, e2*2007/46*0628*31-352023-2025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta.
OpelAstra, Astra Sports Tourer, Corsa, Frontera, Grandland, MokkaKUUe2*2007/46*0597*29-31, e2*2007/46*0628*30-34, e2*2007/46*0639*22-23, e2*2007/46*0639*26-35, e2*2018/858*00064*05-082024-2025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta.
Fiat600F51Le3*2018/858*00078*06, e3*2018/858*00078*122023-2025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta
Alfa RomeoJuniorF51Ne3*2018/858*00078*08, e3*2018/858*00078*11-122025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta
JeepAvenger58Ce3*2018/858*00078*04, e3*2018/858*00078*06, e3*2018/858*00078*09, e3*2018/858*00078*122024-2025Pojazdy objęte kampanią mogą mieć wyciek paliwa na wysokociśnieniowym przewodzie zasilania między pompą wysokiego ciśnienia a szyną z powodu poluzowania się nakrętek. Stan taki może potencjalnie prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i, w najgorszym przypadku, do pożaru pojazdu. Aby wyeliminować usterkę, nakrętki łączące przewód wysokociśnieniowy i śruby mocujące szynę zostaną ponownie dokręcone. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie, informacje można też pozyskać poprze kontakt z producentem i autoryzowanymi serwisami producenta.
Citroen, DS.Citroën C4 (B7), DS5GM3e2*2007/46*0040*00 -07, e2*2007/46*0040*11-12, e2*2007/46*0040*14-18, e2*2007/46*0040*20-29, e2*2007/46*0079*00, e2*2007/46*0079*03-07, e2*2007/46*0079*09, e2*2007/46*0079*11, e2*2007/46*0079*16-17, e2/2007/46*0040*00-01, TR*2007/46*8360*00, e2*2007/46*0092*01-16, e2*2007/46*0093*02-12, e2*2007/46*0156*00-112010-2017, 2011-2016Niewysuszony PSAN (stabilizowany fazowo azotan amonu) został użyty jako propelent poduszki powietrznej kierowcy, a częściowo także pasażera. Ten propelent może ulegać zmianom w miarę upływu czasu i w wyniku narażenia na bardzo wysoką temperaturę/wilgotność. Może to spowodować generowanie gazu szybciej niż zaprojektowano, gdy napełniacz poduszki powietrznej zostanie uruchomiony podczas kolizji. Takie potencjalne uwolnienie większej energii może prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co w najgorszym przypadku może spowodować poważne obrażenia lub śmierć. Należy zgłosić się do producenta w celu sprawdzenia swojego auta czy objęte jest akcją serwisową, a następnie do autoryzowanego serwisu producenta w celu natychmiastowej wymiany poduszki powietrznej.
Peugeot308 (T9)MWLe2*2007/46*0405*04, e2*2007/46*0405*07, e2*2007/46*0405*11-242015-2019Niektóre pojazdy modelu Peugeot 308 II mogły zostać wyposażone w mocowania pasów bezpieczeństwa niezgodne z wymogami prawnymi dotyczącymi specyfikacji pod względem siły. W najgorszym przypadku może to prowadzić do ograniczonej zdolności zwijacza do przytrzymywania pasażera podczas potencjalnego zderzenia. Należy zgłosić się do producenta w celu sprawdzenia swojego auta czy objęte jest akcją serwisową, a następnie do autoryzowanego serwisu producenta w celu naprawy.
HondaSH125 i SH1503R7e4*168/2013*00128*01-0209.2024 – 09.2025Honda Motor Co., Ltd. poinformowała, że w wyżej wymienionych modelach pojazdów zidentyfikowano podczas kontroli końcowej w fabryce rozłączenie czujnika położenia wału korbowego. Może to spowodować zgaśnięcie silnika bez ostrzeżenia i w rezultacie doprowadzić do kolizji. Posiadacze motocykli podlegających pod tą kampanię o kodzie 3R7 zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie ASO Honda w celu naprawy.
PeugeotExpert i TravellerMSNe2*2007/46*0532*14-18, e2*2007/46*0533*13-212020-2022W niektórych pojazdach modeli Peugeot K0 Russie, Traveller, Expert / Citroen K0 Russie, Spacetourer, Jumpy / Opel/Vauxhall K0 Russie, Vivaro, Zafira, z powodu korozji rozpoczynającej się od tulei, może dojść do pęknięcia śruby na przednim wahaczu. W najgorszym przypadku może to prowadzić do nieprzewidywalnego zachowania pojazdu podczas jazdy. Aby rozwiązać ten problem, producent dokona wymiany śrub i tulei po obu stronach przedniego wahacza.

Możliwość komentowania została wyłączona.