Marka | Model | Numer akcji serwisowej | Numer homologacji | Okres produkcji | Opis usterki |
Citroen | Jumpy i Spacetourer | ND5 | e2*2007/46*0530*14-18, e2*2007/46*0531*13-21 | 2020-2022 | W niektórych pojazdach modeli Peugeot K0 Russie, Traveller, Expert / Citroen K0 Russie, Spacetourer, Jumpy / Opel/Vauxhall K0 Russie, Vivaro, Zafira, z powodu korozji rozpoczynającej się od tulei, może dojść do pęknięcia śruby na przednim wahaczu. W najgorszym przypadku może to prowadzić do nieprzewidywalnego zachowania pojazdu podczas jazdy. Aby rozwiązać ten problem, producent dokona wymiany śrub i tulei po obu stronach przedniego wahacza. |
Opel | Vivaro i Zafira Life | KN4 | e2*2007/46*0532*14-18, e2*2007/46*0533*13-21 | 2020-2022 | W niektórych pojazdach modeli Peugeot K0 Russie, Traveller, Expert / Citroen K0 Russie, Spacetourer, Jumpy / Opel/Vauxhall K0 Russie, Vivaro, Zafira, z powodu korozji rozpoczynającej się od tulei, może dojść do pęknięcia śruby na przednim wahaczu. W najgorszym przypadku może to prowadzić do nieprzewidywalnego zachowania pojazdu podczas jazdy. Aby rozwiązać ten problem, producent dokona wymiany śrub i tulei po obu stronach przedniego wahacza. |
Toyota | Proace City, Proace City Verso, Proace Verso | CI25-021, (0006_CI_2025) | e2*2007/46*0686*08, e2*2007/46*0537*06, e2*2007/46*0537*07, e2*2007/46*0537*09, e2*2007/46*0537*10, e2*2007/46*0537*11, e2*2007/46*0537*12, e2*2007/46*0537*14, e2*2007/46*0537*15, e2*2007/46*0537*16, e2*2007/46*0537*17, e2*2007/46*0537*18, e2*2007/46*0685*00, e2*2007/46*0685*01, e2*2007/46*0685*03, e2*2007/46*0685*04, e2*2007/46*0685*05, e2*2007/46*0685*06, e2*2007/46*0685*07, e2*2007/46*0685*08, e2*2007/46*0685*09, e2*2007/46*0685*10, e2*2007/46*0685*12, | 2018- 2023 | W niektorych pojazdach wyposazonych w silnik wysokoprezny o pojemnosci 1,5l istnieje mozliwosc przedwczesnego zuzycia łancucha walkow rozrządu. Przedwczesne zużycie następuje przede wszystkim z powodu konstrukcji łańcucha, która powoduje nadmierne napięcie przy dużej prędkości obrotowej i dużym obciążeniu silnika. W rezultacie może to prowadzić do nietypowego hałasu i ryzyka zerwania łańcucha. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, silnik zgaśnie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. |
Volkswagen | ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 | 45BR | e1*2007/46*2033*, e1*2018/858*00004*, e1*2018/858*00306* | 4.4.2024 – 26.4.2024 | W silniku pompy modułu ESC (elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy) może brakować jednej, dwóch lub wszystkich trzech śrub. Jeśli brakuje wszystkich trzech śrub, z czasem silnik pompy może się poluzować i odłączyć. Ponadto nie można wykluczyć awarii hamulca hydraulicznego, co stwarza ryzyko wypadku. Zmniejszenie prędkości pojazdu jest wówczas możliwe tylko za pomocą funkcji elektrycznego hamulca postojowego (EPB). |
Ford | Kuga | 24S79 | e13*2007/46*2188*02-03, e13*2007/46*2188*05-13 | 20.08.2019-28.11.2023 | Firma Ford stale kontroluje procesy produkcyjne oraz eksploatowane pojazdy. Monitorowanie pojazdów będących w eksploatacji wykazało, że w pewnej liczbie pojazdów Kuga PHEV w niektórych ogniwach akumulatorów wysokonapięciowych istnieje ryzyko wewnętrznego zwarcia. Jeżeli dojdzie do wewnętrznego zwarcia w ogniwie akumulatora wysokonapięciowego, w zestawie wskaźników zostanie wyświetlony komunikat: Zatrzymaj się bezpiecznie teraz oraz zapali się kontrolka ostrzegawcza. Może również nastąpić spadek mocy układu napędowego. Nadal można korzystać z zasilania 12 V akcesoriów, układ kierowniczy i układ hamulcowy również będzie działał prawidłowo. |
Ford | Fiesta, Puma, Transit Courier, Tourneo Courier | 25S10 | e9*2007/46*3165*08-16, e13*2018/858*00648*00-01, e13*2018/858*00648*00-02, e9*2007/46*3142*22-25 | Fiesta 9/12/2021-26/7/2023, Puma (Craiova) 19/11/2021-24/9/2024, Transit Courier 6/3/2023-24/9/2024, Tourneo Courier 6/3/2023-24/9/2024 | Firma Ford stale kontroluje procesy produkcyjne oraz eksploatowane pojazdy. Monitorowanie pojazdów będących w eksploatacji wykazało, że w pewnej liczbie pojazdów Fiesta, Puma i Courier może dochodzić do tarcia między osłoną wspornika przewodu paliwowego a przewodem paliwowym. Stykanie wspornika przewodu paliwowego i przewodu paliwowego może powodować zużycie przewodu paliwowego, które z czasem może się zwiększać i prowadzić do potencjalnego wycieku paliwa w komorze silnika. |
Toyota | CAMRY, C-HR TMMT, COROLLA, COROLLA CROSS, GR YARIS, HIGHLANDER, RAV4, RAV4 PHV, YARIS, YARIS CROSS LBX, LM, LS500/500H | 25SD-063 (0007/CI/2025 | Brak | 2022 – 2025 | Pojazdy objęte akcją serwisową są wyposażone w zestaw wskaźników, w którym różne informacje (takie jak lampki ostrzegawcze i kontrolne, wskaźniki pojazdu, komunikaty itp.) są wyświetlane na 12,3-calowym monitorze w desce rozdzielczej. Z powodu nieprawidłowego oprogramowania zestawu wskaźników, podczas jego działania w pamięci urządzenia zapisywana jest nadmierna ilość danych, co prowadzi do jego uszkodzenia. W przypadku wystąpienia tego problemu, ekran nie będzie się wyświetlał po włączeniu zapłonu (IG-ON) i pozostanie w tym stanie na stałe. Jazda bez prędkościomierza i jakichkolwiek ostrzeżeń może w określonych warunkach drogowych zwiększyć ryzyko wypadku. |
Jaguar | E-pace | H555 | e5*2007/46*1050*07, e5*2007/46*1050*11 | 2023-2024 | W niektórych pojazdach Jaguar E-pace z roku modelowego 2023-2024 wyposażonych w układ napędowy INGENIUM I3 1,5l Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) zidentyfikowano problem z oprogramowaniem modułu sterującego przetwornicą (EPICB). W wyniku zaistniałego problemu, w trakcie eksploatacji pojazdu w trybie elektrycznym (EV) istnieje ryzyko, że silnik nie spalinowy nie uruchomi się po spadku poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia. Ponadto, w przypadku uruchomienia silnika, może on nie reagować na naciśnięcie pedału przyspieszenia. W rezultacie pojazd może utracić moc bez wcześniejszego ostrzeżenia kierowcy. Utrata napędu bez odpowiedniego i wystarczającego ostrzeżenia może zwiększyć ryzyko wypadku. |
Range Rover | Evoque / Discovery Sport | D035 | e5*2007/46*1058*06-08, e5*2007/46*1058*06-10-11, e5*2007/46*1058*13, e5*2007/46*0076*07-14 | Discovery Sport rok modelowy od 2023 do 2026, Discovery Sport rok modelowy od 2023 do 2026 | W niektórych pojazdach Range Rover Evoque / Discovery Sport z roku modelowego 2023-2026 wyposażonych w układ napędowy INGENIUM I3 1,5l Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) zidentyfikowano problem z oprogramowaniem modułu sterującego przetwornicą (EPICB). W wyniku zaistniałego problemu, w trakcie eksploatacji pojazdu w trybie elektrycznym (EV) istnieje ryzyko, że silnik nie spalinowy nie uruchomi się po spadku poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia. Ponadto, w przypadku uruchomienia silnika, może on nie reagować na naciśnięcie pedału przyspieszenia. W rezultacie pojazd może utracić moc bez wcześniejszego ostrzeżenia kierowcy. Utrata napędu bez odpowiedniego i wystarczającego ostrzeżenia może zwiększyć ryzyko wypadku. |
Toyota | Proace City, Proace City Verso, Proace oraz Proace Verso | CI25-027 (0011_CI_2025) | e2*2007/46*0537*06-12, e2*2007/46*0537*14, e2*2007/46*0538*07-10, e2*2007/46*0538*12-17, e2*2007/46*0685*00-01, e2*2007/46*0686*00-07 | 2017 – 2021 | W oprogramowaniu jednostki sterującej silnika (ECU) dla określonych silników wysokoprężnych (1.5L i 2.0L Euro 6.2) występuje błąd kalibracji. W rezultacie lampka kontrolna awarii (MIL) może nie włączona w przypadku usterki systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i/lub filtra cząstek stałych (DPF), co prowadzi do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji spalin. |
Mazda | Mazda2 Hybrid (KB) | AS017A | e6*2018/858*00149*07 | 28.08.2023 r. – 7.02.2025 r. | Przedmiotowe pojazdy są wyposażone w system zestawu wskaznikow, w którym na 12,3-calowym monitorze wyswietlacza na desce rozdzielczej wyswietlane są, rozne informacje (lampki ostrzegawcze i kontrolne, wskazniki pojazdu, komunikaty itp.). Z powodu niewłaściwego programowania, podczas pracy zestawu wskaznikow do urządzenia pamięci zapisywane są niepotrzebnie nadmierne dane, co powoduje pogorszenie stanu pamięci urządzenia. W takim przypadku licznik nie zostanie wyświetlony po włączeniu zapłonu i pozostanie w tym stanie na stałe. Jazda bez prędkościomierza i wszelkich ostrzeżeń może skutkować zwiększonym ryzykiem wypadku w określonych warunkach jazdy. |
Toyota | Proace MAX | (0010_CI-2025) CI25-026 | e3*2018/858*00106*01-02 | 2024 – 2025 | Gdy kierowca dezaktywuje i ponownie aktywuje Automatyczny System Hamowania Awaryjnego (AEB) w tym samym cyklu jazdy, system pozostaje dezaktywowany. Stan ten nie jest sygnalizowany odpowiednią lampką kontrolną. Powoduje to niezgodność z przepisami i może zwiększyć ryzyko wypadku. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu system AEB zostanie ponownie aktywowany. |