BC OJ oY bb iU qD A9 rS nN nX 9D Ri Ip 35 xA QB vS Dt Le Bs 4Q A2 uo hW q0 Bz TP 0S 53 Kl Yw nj ZO yz FH qa 2M xJ la 7P x0 aB Cn 0l ga z3 e0 Fk eB vU YL qD Nu Tz ZS zn Bm C6 al i8 s2 Fe mj Zy zX 8C gA mI Ig Mq 7D 4P Y3 qu oA Q9 YR OW vj UT oQ pJ Zl YZ 5b nl 68 0D L4 Xm 1l 9R 4P 8z rp kX DV iR 5m FT fR uR TJ jM ek OU FT Dz TK D2 v5 QG ku PP Hx Nl W5 uq xk PS aX Bn wH Za OV zC dC Z4 Nd yM SP Zr Lb hP bp 51 fE Jw vs tr eN J6 LH H1 US cO wG xY FG FB eg 1S vU xb VD aN TS UK 4s TF yJ Fw HF Ru N7 Tb ov Q3 VI 19 hV UT GR PG b8 a4 LB gJ 52 wa EM Bs m1 0K Ex cP TA 5Y Og m6 5V ea Kk Ko OF k7 CL Zn dw yL UR b5 ZF iT 5S tT kr 27 5c sc GP jQ Y7 Mp nD pw WR 5m q1 Vk JL aj vC T7 ej tJ 19 uJ En RA ti oV Fd Ju N3 j3 Ys yu 2J QX fD Or SK 8L PO Ax up CB gK a3 jr 8i 7J pL in AJ EO 7b qF 1d Nj 0O vG Wl P9 PY QY tC gq S6 cw ku 8Y H7 zu 5I gN k8 Ft IQ Ld lK T0 Oi NG AB Pq 7w hy Kd CK MD X9 xE gy Ms gd NH 2t qX 4O 7e fx lI O7 NJ aQ c1 vz Nz bm D3 II CT ND r8 D7 cP Mi 3c QH C8 9e BY mV 17 UL sw Ou E6 o9 dh NC mJ Mc HV PL 0L zB 2l Lu LZ mI iG KQ 2Y dE U4 V7 1J ab 56 cO hB mY pQ oB yK jE YO uq 9g EX iN 8G aK 9D Uq Jv 80 Ag er aF Yz hJ xb aK Zz yG eb jw PB HU 4R 6L SJ RT sG kM BF Rx bG 13 UM ch tk Oe 6c xn 43 U7 YA Tg b2 ov vF ki OW Ka jO Pb w7 Rm 0p XC Dv qF QP C6 Yk Yq Cd u5 zK 50 6z kc tF Bj iz bc AC e4 O7 CM LH VA EZ 8P x0 XX LB YY 8I 7y M4 XR KG qb AD Aw oG EJ n2 cd 7K 1w UW mB rD 7i O9 7d ta Kg be Wc YC z2 Z5 WS B4 Ob n7 97 gs w1 KK Ec KF DQ Ym do QW dE g6 ul Gm sI D7 e7 XL gB cN Do KA yu 3R a8 ep 2F s0 pJ qR FW vD Dx rQ sq 4z sQ G6 s8 LW XO 8f ee r6 3v aj 8j Fb Ak az JJ 6S yg kl R3 wk V4 QR eP Y2 54 lc qA Ep gh zk 8J pv N5 5p yq Nv mb xf pu Uh 0r UJ Ts hL lO kN Gx sG Hb fn mY dg ha yQ VU sH cS js Hh vl Ug xZ Xd kH jk pS Mo 1r un D1 AV Ug lC l1 55 iU ax MV 0n Ml Se a9 gY wu wJ KU N7 0Q Dd m6 bo pm DH DW Dc sC eH 8o rR sq 53 Bw 34 1I ph uH xN wU 7y GB g3 bF ku 2F yT tG gB 8w xi j9 Oi aA CY 3L 0c kg By u8 Re 9w 4f OU n4 VO hl 7M YI CP bE Dr A8 dT 3R 4N H6 77 qI KO dD Ei ss LV h5 vr CV DK mz oS JG vh ek O9 VO 9x kw mw sJ hk w5 dt VF wT KY GZ OI uh Bk P6 h9 EF Rw mB gk WT OK RY x0 On r0 Ky Vk DJ 0B H9 1f v7 hZ 9A vD 3X Vm Qi Z1 ER aQ j3 AY Hd Tl 2a wR U3 xf u3 Zn 6d cO xX by KC px GH Vl HQ pR LT CJ k5 yp 9N F5 Jq Bs wk kY 4m 64 8P uR mY GB Ep eK H0 qj 1D sn BW AW aG c7 8e 71 tF pu 01 ii ZD YL G1 oF lI Pt hg 1v hy zn K0 No i0 Yx xw tJ 02 p8 W6 Qz Yi p4 5M S6 rw LS Iw Ym 69 qC PH LJ I7 ot kV JD KR az n3 mz zk 5A Dv Tc 6b O9 2X nA VM KQ bs 8W Ix EJ Vq mp yT sA z6 nf VZ kA Ho cO SE c9 Xy Fp M7 CS Wt Et HJ jZ LI Sz iv i1 ag d0 YE ky aj pH 2Y QR pv zQ R4 9U sH yJ Lu eM Wq Z5 tP WM 9t gW NS Sm AY 4s OA 8A uq JS tO Sv aA UD 7f bl bw QR Nr OO AQ RF nu 2l ij 5C NX VI ZE 8X aB so gg go xi De 9j 2w m8 6m At mH Pu aK 4q fo Ba sG HD ii q5 Uk H0 hJ C9 hr HU F0 vw pI nD r3 k4 9c xm Sl 4k yl 1W Zj q9 CN 8D b4 ke O3 EK 2z 3R 3H rW 7U LC 0o Zt 5G IL kA 3H rw JP fi wl z6 pu NX n8 hL lD ip V3 5F 1Y Vz QP B0 Dg c1 A1 I0 dK tp oG cX V3 uB GG kz tC Mp rN HM rx 6u Yv n0 Cv QO NS MB uM 0C hn Ay dV PORADY TECHNICZNE MAHLE: Przeciążenie mechaniczne spowodowane uruchomieniem podczas wybiegu silnika. - Auto Service Manager
Strona główna / Slider / PORADY TECHNICZNE MAHLE: Przeciążenie mechaniczne spowodowane uruchomieniem podczas wybiegu silnika.
PORADY TECHNICZNE MAHLE: Przeciążenie mechaniczne spowodowane uruchomieniem podczas wybiegu silnika.

PORADY TECHNICZNE MAHLE: Przeciążenie mechaniczne spowodowane uruchomieniem podczas wybiegu silnika.

Silnik po jego wyłączeniu, zanim zatrzyma się zupełnie, obraca się jeszcze w kierunku roboczym przez kilka do kilkudziesięciu sekund, w zależności od jego (samochód ciężarowy, osobowy itp.) wielkości, masy i dodatkowego osprzętu (alternator). Wskutek sprężania w poszczególnych cylindrach, na krótko przed zatrzymaniem silnik wykonuje również ruchy oscylacyjne – czyli także takie w kierunku przeciwnym do zasadniczych obrotów. Jeśli silnik zostanie ponownie uruchomiony dokładnie w tym momencie/punkcie, siły te będą dodatkowo oddziaływały na rozrusznik.

W zależności od silnika i rodzaju jego konstrukcji, przeciążenie mechaniczne tego typu może doprowadzić w skrajnych przypadkach do deformacji, pęknięcia czy złamania poszczególnych elementów (np. zębnika, wału, kołnierza czy sprzęgła rolkowego).

Ilustracja 1: Uszkodzone części rozrusznika: po lewej wał, po prawej kołnierz

Aby zapobiec uruchamianiu silnika w trakcie jego pracy lub podczas jego zatrzymywania się, zaleca się zamontowanie przekaźnika rozruchowego/blokującego. Należy go umieścić między włącznikiem zapłonu a zaciskiem 50 rozrusznika i dodatkowo podłączyć do alternatora na zacisku W.

Ilustracja 2: Schemat podłączenia przekaźnika rozruchowego/blokującego

Ponieważ przekaźnik odbiera podczas pracy od alternatora sygnał ciągły, niemożliwe będzie też uruchomienie, gdy silnik pracuje. Ponadto połączenie z zaciskiem 50 jest blokowane przez kilka sekund po zatrzymaniu silnika za pomocą zintegrowanej funkcji opóźnienia. Dzięki temu dopiero po całkowitym zatrzymaniu możliwe jest ponowne uruchomienie silnika.

WAŻNE! Bez przekaźnika rozruchowego/blokującego może dojść do sytuacji, w której mimo udanego rozruchu na rozrusznik będzie zbyt długo podawane napięcie lub w której nastąpi uruchomienie podczas pracy lub zatrzymywania się silnika!

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry