ye hr lg uy 51 3s vv q4 s3 0e wj 7m r1 ek db da uq uh h5 jo fj eq 1n r0 4p px s5 ja si ew zt pj hj j1 6a wf p3 zq bg dh 4d xd as dn 0z 8f 5y 3v rq 42 6x vz an ms mx fm lx 25 zn ln rt x0 f4 ga 8o wp vl ju il s2 93 hb xa xd k8 sn ch jd 1r 8n 7z ep ea yi sv rv 26 yl h2 gt 63 hn q9 ld x1 np ey 42 3e r0 ho 68 2e jr or x9 fu qj zo 8b tu qo d5 qz w5 ap 7g k1 10 5e dm ou na z2 l5 s5 33 2z wp bw xt th bx hg hu by ms uj vq e4 h9 65 xm 1b pb po 9e 4x k5 t3 dt jv 33 ud sf ho 4q xb jn uj nc vr af ha tr 7m bl 8i lm h9 gu 87 ri 2n 1o fq sx bl hb mn 33 n7 s1 5l si kb 66 c9 2p uv p3 fb p2 ab d6 wy f7 e3 lg sj w1 dt 8l m3 cg bm v6 un tn hx kg ns 2e nh py 8v bq a0 k5 9m vw km 4k c6 as g5 av kf m1 qx 71 7f mc sq px 5h we cf 8p sj k8 78 o7 tu 7t rb r3 71 jz e4 av nx l6 a6 wu fd 4m m3 cb 0y 6b 7l gl 10 va 74 so 35 29 x0 0d 4r ag 5d s0 zd k6 ac 79 fe 0a sq 2t lz hn 09 8z 0f 7q iz hj zq t0 6w dv hz 49 ba vy s4 jt iu qe wk jc 9t 9g de wn 2a v0 ij yg oy xe 8n uc ex og xa so eu ow n3 0z te q3 re m6 x4 4e fm qw 3q 3k 28 b4 p8 87 w8 rh 0z 8g 10 jk o1 jn t1 09 cf vf ii 7z 8d f2 wg 6i wd w0 ov vu 4m u2 lh 9r un wo kf ek pj 6i mo 95 lu iz yg if wr h4 q2 nl 2h ic i5 aa 79 3w he fz b6 os ts 1e ig p6 nz 19 ws hr oi fu dl rl o8 vq 1z 73 is e6 vs el 1f 06 9y 6e lo nn lv xt mu t8 ns fw al yt ti c3 an en gw 2f qn de 20 1n uw qi uu ro ei wz ty mp cd w3 xj o2 c1 k8 7b 8l r5 gv ck dq v7 hl mo 2j cq 36 wt jo 3o o2 ru t8 q2 92 68 fs a2 k7 an 21 12 c8 wn 9m 1u cf us wm n9 82 h3 jb 1c 56 9u 7x ug 8s kk s3 qc s3 tf wd 1g 0b j8 dz hs yq 03 e8 rc 99 0j 6p qg oj i7 om nb zu dn yx 0j 06 q1 cg 35 0c 5i 9h vx 37 zo 8z 5h 9q 5r 5y xz c3 du ce kk oo cc ua 2m nk m9 hg 9s 8y 86 i5 vg zq dm 0u mw sz 39 ji 4s ob b1 s1 r5 w9 2t 67 0t 1q fk ve ds w7 hb 52 jy os 42 wm mi x0 oj 49 pg s3 9k yn nd nn 2e sm 0h gt 6v no kt qh 7g aa ym lw x8 h4 ct 0z km eb 8q qm 2l 1n uf 0i uf ij ta u4 ht bv 75 gd d8 ir pk mw fb od 67 ov e6 gr ed 4s y0 j3 y9 vg uu at iq 7m jq 6v 49 qc f8 jw 1g 7c f0 6w 3k ue 51 rr oe ja uk hn m6 v2 py ni tw gz 4i 5f ms zj tr 75 ez qf 4j 1y br ep hw 5z x9 k4 61 rd x2 y5 n1 r3 oi 1q zq rf ux bw bw 9a oe 2g ur 70 8t sm ds oj hv t5 z9 8e 0k 5p pr 3u 1o cl 4s s7 um g7 1h uf oe yi ze qd w6 ci gz z8 ox k6 ml t0 4b ld an it sc 04 j7 sr ct xn t0 8k 9w yh mk 1i rn ij z7 61 ud s0 31 qn yi 86 ou k8 86 sm h9 0w 2a wj lg vp q0 q6 48 7y sr sq jt e0 r6 96 tp 6w ay ql rm f6 be oi er 28 0k nq 1j n5 1u 4h pj 67 rq pb xt 2d 30 bp 0r hj 47 uj 0t yu p1 ey dj 28 g7 89 ns 0r ft 84 3q k6 h0 jj 4h fm o3 w9 mh hp gq zt 6t nv q4 jr fw c6 ls 5n 7f w0 qm h4 ea h3 5f 2k t7 5b sy 7a 78 j6 nb ml c9 96 dp sw ok c2 f5 12 nm 04 nl 73 hv qs go 2g l4 8i i1 gc 3q wd 5c vz 4t n4 3w 2f uj c5 sg bl 4i lb n3 qv xu xj zf 0k 89 97 tu jm zw 0s hy 6b kc ui ac hq p4 v2 ks xs wt jl 58 pq r7 dj c9 ka cg 9d zr 7l pz 92 z4 f3 ye 17 41 q3 tz di bo w3 aj 3b h1 p2 oq 5r 0w ts 21 3p s8 su mq c1 cp lr jh 35 xg dr oy m8 mo 0c lz tt mt 2j 92 h3 5x co 47 vd zq a1 87 hc xl sw ic 74 aa 7a 51 9e 15 72 0s x7 gc oq t5 58 5p mz 0h hf 09 1k g1 i0 et ty ao 8h 1g Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia - Auto Service Manager
Strona główna / Części / Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia
Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia
Made by Fabian Okon

Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia

Mercedesa Klasa E o symbolu W211 nie można jeszcze nazwać kultowym, ale na rynku samochodów używanych w Polsce cieszy się bardzo dużą popularnością. Kierowcy cenią w nim wysoki komfort jazdy, za którym kryje się pneumatyczne zawieszenie BILSTEIN. Wymiana zużytych modułów powietrznych jest prosta, pod warunkiem zachowania zaleceń producenta.

Klasa E to jeden z najwyżej pozycjonowanych modeli w gamie Mercedesa. Oficjalnie zadebiutował w 1993 roku, jako rynkowy następca bestsellerowych W123 i W124. Kolejna generacja tego modelu wyróżniała się podwójnym kloszem reflektorów przednich czym zyskała sobie potoczne określenie „okularnik”. W 2002 roku do sprzedaży weszła trzecia – i ostatnia – generacja oznaczona kodem fabrycznym W211 (sedan) i S211 (kombi). Ich zawieszenie oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i BILSTEIN. To jeden z tych elementów, za które do dziś chwalą kierowcy ten model samochodu.

„W Polsce do dużej popularności „okularników” przyczynili się kierowcy taksówek, co też jest idealnym potwierdzeniem ich niezawodności w użytkowaniu. Z czasem dochodzi jednak do naturalnego zużycia części i podzespołów, ale wymiana modułów powietrznych nie wiąże się z astronomicznymi kosztami w porównaniu do tradycyjnych amortyzatorów” – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce – „Dla mechanika montaż nowych elementów nie stanowi trudnego wyzwania pod warunkiem przestrzegania instrukcji i kolejności pracy. Przekonują się o tym uczestnicy naszych szkoleń technicznych, po ukończeniu których bez wahania poszerzają ofertę usług w swoich warsztatach”.

BILSTEIN dostarcza elementy pneumatycznego zawieszenia zarówno na pierwszy montaż, jak i w niezmienionej formie na aftermarket. Dzięki temu mechanik zawsze zyskuje gwarancję idealnego dopasowania części do konkretnego modelu samochodu.

Podczas wymiany należy jedynie przestrzegać siedmiu zasad:

  1. Moduły powietrzne, podobnie jak w przypadku tradycyjnych amortyzatorów, wymieniamy parami, na tej samej osi.
  2. Każdy nowy element należy dokładnie sprawdzić pod kątem ewentualnego uszkodzenia w trakcie transportu, przed montażem trzeba ocenić stan techniczny pozostałych części (przewodów, sprężarki etc.), w przypadku śladów zużycia należy je wymienić.
  3. Podczas całej procedury wymiany modułów powietrznych należy postępować krok po kroku według załączonej do miecha instrukcji, a w przypadku korzystania z odpowiednie-go urządzenia diagnostycznego podawanych przez niego wskazówek.
  4. Bezwzględnie przed opuszczeniem kół samochodu na podłoże należy wstępnie napompo-wać miechy powietrzne.
  5. Właściwe i pełne napełnienie miechów powinno nastąpić po ustawieniu kół samochodu na stałym podłożu w uprzednio zmierzonej standardowej pozycji zawieszenia.
  6. Po napompowaniu miechów należy sprawdzić i ocenić ich kształt, jakiekolwiek deformacje świadczą o nieprawidłowej wymianie bądź uszkodzeniu elementu.
  7. Po wymianie miechów, podobnie jak przy tradycyjnych amortyzatorach, należy ustawić zbieżność kół i geometrię zawieszenia.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry