Czujnik temperatury akumulatora chroni zamontowany w pojeździe akumulator przed przegrzaniem, które mogłoby spowodować awarię. W zależności od zastosowania dostępne są alternatory wyposażone w dodatkowe złącze do czujnika tego rodzaju. Dotyczy to również alternatorów MAHLE MG 207 i MG 283.
![](https://www.autoservicemanager.pl/wp-content/uploads/Ilustracja-1_-Czujnik-temperatury-akumulatora.jpg)
![](https://www.autoservicemanager.pl/wp-content/uploads/Ilustracja-2-Schemat-alternatora-z-następującymi-złączami-czujnik-akumulatora-S.jpg)
Czujnik temperatury akumulatora mierzy temperaturę akumulatora i obniża napięcie ładowania po osiągnięciu zdefiniowanej wartości. Jeśli czujnik nie działa prawidłowo lub nie został podłączony, alternator nie generuje napięcia ładowania i w rezultacie akumulator nie jest ładowany.
Czujnik podłącza się do alternatora za pomocą tzw. złącza S. Podczas montażu alternatora należy więc sprawdzić, czy jest on wyposażony w złącze tego typu. Pominięcie złącza zostanie zasygnalizowane najpóźniej podczas uruchamiania silnika poprzez świecenie kontrolki ładowania. Jest to częstą przyczyną nieprawidłowej reklamacji nowego alternatora jako wadliwego.
![](https://www.autoservicemanager.pl/wp-content/uploads/Ilustracja-3-Alternator-ze-złączem-S.jpg)
WAŻNE! Podczas montażu alternatora ze złączem S należy pamiętać o prawidłowym montażu czujnika! Podczas demontażu zaleca się również oznaczenie złączy i kabli, aby zapobiec pomyłkowej zamianie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.